Tuesday, September 15, 2009

Eh, lupa nak letak tajuk.

Takde assignment, takde keje, takde benda nak study. Alangkah indahnya! Jangan jeles kepada kawan2 yg masih belajar. Your time will come, insyaAllah.

Nothing specific to write but there's so much time to kill. So mari kita ber'random'...

☑ Notice my header? No need to eloborate more. MODE: RAYA (read makan sedap2).

☑ Semalam pegi bank. Really need to be patient with bank service here. Actually I wasn't planning to close my account bcos I do hv feeling that closing bank account here won't be simple.

Dipendekkn cerita, I told the officer that I want to withdraw all my money, but when being asked whether I want to close my account, I simply answered yes.

So my bank account is closed but I'll only get my money on Wednesday morning! She said actually it needs 1 week to close an account & take the remaining balance. But since my flight will be on Wednesday afternoon, so the soonest that I can get my balance is on the morning.

Kad aku pun diambil & dilipat. Aku pun kuar bank. Suddenly it hit me. I don't have much money left. I don't have bank cards, my account is already closed. So I went into the bank again & told the officer my situation. I managed to withdraw £200 with the officer's authorization.

Pelik kan. See... they managed to let me take MY £200 with their authorization after my account is closed. So why not the rest of the balance? But don't be worry for me. I'm sure I'll get the rest of my money on Wednesday morning. Somehow I guess they just enjoy complicate things.

Cerita pasal bank jer dah boleh jd 1 post.

☑ Tak tau lah kenapa baggage penuh & berat. ~22kg la ni. Ingatkan dah pos barang 2 kotak besar, kurang dah barang yg nak bawak balik naik kapal terbang. Hilang mood nak shopping bila pikir takut terlebih berat. Sekarang ni pun dah lebih 20kg. Tension. Tapi hati masih meronta-ronta nak shopping. Oh yer, balik guna economy class yek. No business class macam masa pegi.

Malam tadi, cuba repacking. Timbang dgn tangan apa yg berat sgt tu. Pindahkan ke backpack. Fikir apa lagi benda yg boleh dibuang. Apa pun, kalau nak shopping, hari ni lah hari terakhir but still I haven't make up my mind. Tu yg masih ada kt bilik ni. Kalau tak, dah ke city centre gi shopping.

☑ Atas galakan Mas, aku dah katam 2 anime - Fruits Basket & Ouran HSHC. Memang best dua2 anime ni. Kelakar. For me FB kelakar in a cute way. Ouran plak kelakar in a crazy way. One thing, aku kurang feel kalau tgk yg english dubbed. Lebih suka tengok with english subtitle sebab suka dgr diorang cakap Jepun. Kawaii.

☑ Bilik hotel ni sebenarnya dah book lebih kurang 2 bulan yang lalu. Book single suite room. Sekali masuk, ada 1 queen bed & 1 single bed. Memang tak sangka sebab bilik ni murah. Yg penting ada wifi & lokasi strategik. Tengah2 antara dept & city centre. Biasanya kalau dari bilik dulu pun kalau nak gi city, memang lalu hotel ni. So kawasan hotel ni tak lah asing.

☑ Semalam pegi dept gak. Amik recommendation letter from my supervisor. Walaupun tak de lah terpikir nak buat PhD dlm masa terdekat ni, tapi mintak jer lah recommendation letter.

Ok lah enough with the randomness. I think I want to go to the city now. Kalau tak shopping, cuci mata pun jd lah.

3 comments:

John Denim said...

See you soon..

Saira said...

Wow Purp.. you really DONE????? Can't believe it... And well.. "I told you so!" (for the anime) hehehe... Salam Aidilfitri! :D

PurPlè said...

mas,
yes i'm done! i myself cant believe it! :-D
i guess i hv to stop the anime & so kt youtube. tak best lah sini, internet slow.
salam aidilfitri 2u2!!!