I'm in the mood to write about my journey from SF airport (SFO) to Union Square, SF. Union Square is recommended by my friend, Mas. Thanx Mas!
Since I came from a domestic terminal, I didn't need to go thru custom check. 1st agenda, I had to store my 2 big luggage. The baggage storage is located at International Terminal. From Terminal 3 (domestic), had to ride an airtrain. Nasib baik naik airtrain boleh bawak troli. Btw, the charge for trolley is $4. Simpan bag pulak kene charged $8 to $15, depends on the size.
Dari International Terminal, boleh terus ke BART station. Untuk ke Union~Square, kene turun kat Powell~Street. One way $8.10. 2-way, darab 2, no discount.
Dah sampai di Powell~Street Station, pandai2 lah pilih exit yang mana satu. Nasib baik dah print Google~map siap2. The hotel that I had booked is located at Powell~Street itself. Nampak Forever~21, kira dah betul lah tu. Ramai gila manusia berjalan kat street ni! Memang kalah lah Oxford~Street kat London.
Dari jauh dah nampak signboard Stratford~Hotel. Lega. Seperti yang dijangka, I checked in at 7pm.
Ok, nanti sambung (kalau mood datang lagi).
Since I came from a domestic terminal, I didn't need to go thru custom check. 1st agenda, I had to store my 2 big luggage. The baggage storage is located at International Terminal. From Terminal 3 (domestic), had to ride an airtrain. Nasib baik naik airtrain boleh bawak troli. Btw, the charge for trolley is $4. Simpan bag pulak kene charged $8 to $15, depends on the size.
Dari International Terminal, boleh terus ke BART station. Untuk ke Union~Square, kene turun kat Powell~Street. One way $8.10. 2-way, darab 2, no discount.
Dah sampai di Powell~Street Station, pandai2 lah pilih exit yang mana satu. Nasib baik dah print Google~map siap2. The hotel that I had booked is located at Powell~Street itself. Nampak Forever~21, kira dah betul lah tu. Ramai gila manusia berjalan kat street ni! Memang kalah lah Oxford~Street kat London.
Dari jauh dah nampak signboard Stratford~Hotel. Lega. Seperti yang dijangka, I checked in at 7pm.
Ok, nanti sambung (kalau mood datang lagi).
No comments:
Post a Comment